לוח רכב מציע מגוון גדול של רכבים יד שניה מכל הסוגים והדגמים. כאן תמצאו דגמים חדשים של רכבי יוקרה, מכוניות פרטיות, כלי שייט מיוחדים ומודעות לוח רכב יד שניה מכל הסוגים. תוכלו להשתמש בחיפוש מהיר של רכב או מכוניות במנוע החיפוש של לוחות רכבים המופעים במדור.

מדריך: קניית רכב משומש

מדריך: קניית רכב משומש

רכישת רכב משומש היא משימה לא פשוטה; מדובר לעיתים בהוצאה כספית ניכרת, שנייה רק לרכישת דירה. לכן, ריכזנו במדריך זה כמה כללי עשה ואל תעשה, בדרך לרכב המשומש הטוב ביותר עבורכם

ישנם המון 'מוקשים' בדרך, ולא מעט אי וודאויות. כדי להקל עליכם בחיפוש, ריכזנו עבורכם בעזרת מומחי הרכב של אוויס עשרה כללי 'עשה ואל תעשה' שכדאי לכם לזכור בעת רכישת רכב משומש.

עשה
 
יש לבחון את הרכב באור יום, ולא בערב, או במקום מוצל, או תחת תאורה מלאכותית. אור השמש מאפשר לראות בצורה הטובה ביותר את מצבו החיצוני של הרכב, נזקי צבע אם יש, פגמים קלים בפח וכו.
 
יש לעמוד על כך שבעל הרכב והוא בלבד יציג את הרכב. מקרים בהם מישהו "עוזר לבן משפחה למכור את הרכב", או "בעל הרכב בחו"ל והוא עושה לו טובה" – מעידים, ברוב המקרים, על כך שעומד לפניכם סוחר מכוניות. כמובן שיש אנשים טובים שבאמת עוזרים למשפחה ולחברים, אך לצערנו הם מעטים מאוד...
 
יש לבדוק את הפרטים ברישיון ולוודא שהם נכונים :
בעלויות קודמות / מספר "ידיים" – ניתן לבדוק במשרד הרישוי. לרכב משנת מודל מסוימת יהיה מספר מתקבל על הדעת של בעלויות קודמות. רכב בן 4 שנים עם 3 בעלויות קודמות – מדליק נורה אדומה, ובמיוחד היום כשלרכב יש אחריות יצרן של כמה שנים. אדם מחזיק בממוצע רכב למשך שנתיים – שלוש. ככל שלרכב מספר רב יותר של בעלויות קודמות – כך צריך הדבר להעלות סימני שאלה, ואולי גם להתבטא במחיר הרכב.
קילומטראז' – מספר הקילומטרים שעבר הרכב גם הוא משפיע על מחירו. במחירוני הרכב המשומש יש טבלת קילומטראז' ממוצע. קילומטראז' גבוה יותר אמור להשתקף במחיר. כדי להימנע ממקרים של זיוף קילומטראז' – ניתן לבדוק את הקילומטראז' העדכני של הרכב באמצעות איגוד המוסכים. כיום, כשרכב מטופל במוסך מורשה,  הקילומטראז' מוזן למחשבי המוסך. בדיקת נתון זה תוסיף מידה רבה של וודאות  לכך שלא"שיחקו" עם מד הקילומטרים.
עיקולים / שעבודים – ניתן לבדוק במשרד הרישוי אם הרכב מעוקל או משועבד, ולא להסתמך על הכתוב ברישיון בלבד.
 
בדיקה במכון מוסמך: חשוב מאוד לבצע בדיקה של הרכב במכון בדיקה מוסמך, על פי בחירתכם.אתם עשויים לחשוב שעלות הבדיקה (כ-450 שקל ) גבוהה מדי. אך עליכם לזכור שאתם רוכשים רכב בעשרות אלפי שקלים, אם לא יותר. עדיף "לבזבז" 450 שקל עכשיו, מאשר 4500 שקל כשיתברר לכם שרכשתם חתול בשק. מכון בדיקה מוסמך מצויד בכל האמצעים הטכנולוגיים הנדרשים כדי לגלות פגמים במנוע, צבע לא מקורי, פגיעות שלדה ותאונות וכו'. במכון תיבדק ההתאמה של מספר השלדה, מספר המנוע וכיו"ב לפרטים המצוינים ברישיון. בנוסף, מכון הבדיקה מעניק אחריות על הבדיקה, למקרה (שהסתברותו קטנה) שלא התגלה פגם מהותי ברכב במהלך הבדיקה. במידה והרכב הוא בבעלות אדם פרטי המעיד שהרכב במצב מצוין, "נקי מתאונות" וכו' – מומלץ להחתימו על זיכרון דברים טרום הבדיקה. בזיכרון הדברים יש להוסיף סעיף האומר שבמידה וברכב מתגלים פגמים מהותיים שלא צוינו ע"י המוכר  (לדוגמה – תאונה, צבע לא מקורי, מנוע לא מקורי וכל פרט אחר שהמוכר, כבעליו של הרכב, אמור לדעת) – עלות הבדיקה היא על חשבון המוכר. אם היה המוכר מוסר לכם את כל האינפורמציה מראש, יתכן ולא הייתם  לוקחים את הרכב לבדיקה, ולכן אין שום סיבה שתשלמו עליה במקרה והוסתר מכם מידע.
 
חברת  'המומחה' מציעה אלטרנטיבה נוספת לבדיקת הרכב: ראיתם מכונית שמצאה חן בעיניכם ? פנו לחברת "המומחה" ונציג החברה יגיע לביתו של המוכר. עומר לוי, הנדסאי רכב ומנכ"ל החברה מסביר כיצד מתבצע השירות – "בעלות של כ-399שקל לרכב פרטי ( 499 לרכב שטח ), נציג החברה יגיע לביתו של המוכר עם ניידת מאובזרת ויבצע בדיקות מקיפות, לרבות בדיקה ויזואלית (על מנת לוודא שהרכב לא היה מעורב בתאונה קשה). כמו כן יערוך נסיעת מבחן לבדיקתתקינות המנוע, מערכת ההיגוי, הצמיגים, הבלמים, תיבת ההילוכים, מערכות הפליטה, הדלק והקירור.לאחר נסיעת המבחן, יקבל הקונה טופס חוות דעת מקצועית הכולל: מצב הרכב וכשירותו, המלצה האם כדאי לקנותו, ומחיר קניה מומלץ. השירות יעיל וחוסך לקונה זמן יקר".


העברת בעלות- האחריות על רישום שינוי הבעלות מוטלת על בעל הרכב הרשום,  ומתבצעת באחד מסניפי בנק הדואר המקוונים למחשב משרד הרישוי. הזיהוי מתבצע באמצעות תעודות זיהוי ורישיון הרכב.
באין הגבלות, שעבודים, או עיקולים, מקבלים בו במקום אישור רישום לשינוי בעלות. לפני הרכישה כדאי לבדוק מול רשם המשכונות, הגוף המוסמך על פי חוק לרישום משכונות, שאין שעבודים על הרכב! ניתן להסתייע בייפוי כוח באמצעות טופס הנמצא במשרדי הרישוי. שימו לב: את התשלום יש להסדיר עם ביצוע העברת הבעלות, ולא מראש!
 
אל תעשה
 
היזהרו מקוסמטיקה חיצונית - אל תתרשמו מרכב רחוץ ומבריק, מנוע נוצץ ונקי או לחילופין – מרכב מאובק. יש מקרים בהם רכב / מנוע נקיים "מידי" נועדו להסיט את תשומת הלב מבעיות מהותיות יותר. ולחילופין – רכב מלוכלך ומאובק עלול להסתיר שריטות או פגיעות פח. אל תקבלו את התירוץ – "לא היה לי זמן לנקות את הרכב". הרכב הנבדק צריך להיות במצב סביר. מי שמוכר – ימצא זמן לנקות את הרכב.
 
כיסויים לריפודים – יש אנשים שמכסים את הריפודים המקוריים כדי לשמור על ניקיונם (במיוחד אם מדובר במשפחה עם ילדים קטנים, או ברכב שנוסע בשטח בוצי). אך יש אנשים שמכסים את הריפודים המקוריים כדי להסתיר פגמים, חורים של סיגריות, קרעים וכו'. שווה להעיף מבט מה קורה מתחת לריפודים.
אל תתפתו לערוך בדיקה למכונית במכון בדיקה עליו המליץ המוכר, גם אם 'זה ייצא זול יותר', וגם אם 'זה בחינם' חבל לקחת את הסיכון שהבדיקה תייפה את המציאות ואת מצב הרכב.
 
אל תסתמכו על חוות דעת של "חבר של אמא של הדודה", שהיה מוסכניק בפלמ"ח ו-'מבין במכוניות'. אותו חבר לא מצויד באמצעים לגלות פגמים פנימיים, ולא ייתן לכם אחריות על הרכב. עדיף להוציא כמה מאות שקלים על בדיקה מקצועית מאשר 'ליפול' עם רכישה לא טובה ולהסתכסך בדרך עם חבר או בן משפחה.
 
תאונות – רכב שעבר תאונה אינו 'פסול' אוטומטית. יש כלי רכב שעברו תאונות קשות, ובעצם מורכבים מ- 2 מכוניות שחוברו להן   יחדיו – ומרכבים כאלה מומלץ להתרחק. אך רכב שעבר פגיעה לא קשה במרכב, ותוקן – יכול להיות מצוין. בכל מקרה – לפגם כזה יש תג מחיר שאפשר לנכות ממחיר הרכב.


 

פרסם מודעה
מחיקת מודעה
עריכת מודעה
סוכן חכם
הגדר סוכן
מחק סוכן

חיפושים פופולריים

 
השכרת רכב